Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Práce s metodou Learning Stories ve věkově homogenní třídě v prostředí české mateřské školy
Niková, Tereza ; Loudová Stralczynská, Barbora (vedoucí práce) ; Uhlířová, Jana (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou hodnocení procesů učení předškolních dětí. Cílem práce je prohloubit teoretické poznatky a implementovat metodu Learning Stories v České republice. Learning Stories odpovídají klíčovým znakům formativního hodnocení, podporují individuální učení dítěte, sledují jeho pokrok a rozvíjí pedagogickou praxi učitelů. Teoretická část charakterizuje formativní hodnocení a jeho klíčové znaky. Hlavní část teoretické práce je věnována metodě Learning Stories. Objasňuje teoretická východiska vzniku metody na Novém Zélandu, její přínosy, rozvoj učení dítěte, sledování jeho pokroku a práci učitele v procesu hodnocení předškolního vzdělávání. V empirické části diplomové práce byl realizován akční výzkum ve věkově homogenní třídě dětí předškolního věku. Bylo využito obsahové analýzy dopisů (jako výstup metody Learning Stories) a zpětné vazby od rodičů pomocí dotazníků. Dopisy byly analyzovány na základě kritérií, kdy bylo zkoumáno, zda splňují principy metody Learning Stories, jak ovlivňují hodnocení učitele a plánování pedagogické činnosti. Pomocí dotazníků bylo zjišťováno, jak rodiče hodnotí přínos metody. Práce reflektuje i výsledky ze sebehodnocení práce autorky jako učitelky v mateřské škole. KLÍČOVÁ SLOVA metoda Learning Stories, formativní hodnocení, dispozice k učení,...
Implementace metody Learning Stories v prostředí české mateřské školy
Nekolná, Michaela ; Ristić, Petra (vedoucí práce) ; Loudová Stralczynská, Barbora (oponent)
Diplomová práce se věnuje problematice metody Learning Stories a její implementaci do prostředí české mateřské školy. Práce si klade za cíl prozkoumat, dokumentovat a analyzovat, jakým způsobem je metoda Learning Stories (LS) aplikovaná v rámci procesu formativního hodnocení do prostředí české mateřské školy. V teoretické části je definováno hodnocení v předškolním vzdělávání, jeho obsah a charakteristika. Jsou představeny některé nástroje hodnocení využívané v prostředí české mateřské školy. Teoretická část se dále zaměřuje na vymezení pojmu formativního hodnocení v odborné české a zahraniční literatuře a analýzou Rámcového vzdělávacího programu pro předškolní vzdělávání ve vztahu k formativnímu hodnocení. Popisuje teoretický základ metody Learning Stories a její využití v předškolním vzdělávání v zahraničí. Empirická část představuje cíle výzkumu a jeho metodologii a předkládá výsledky výzkumného šetření. To bylo realizováno metodou obsahové analýzy dopisů a polostrukturovaných rozhovorů s učitelkami využívajících metodu LS. Polostrukturované rozhovory se zaměřují na to, jakým způsobem učitelky mateřských škol zapojují metodu LS do svých tříd. Obsahová analýza dopisů zjišťuje, zda dopisy o učení dětí naplňují kritéria formativního hodnocení. Výsledky šetření ukázaly, že díky svému přístupu...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.